Öğrenci Kulüpleri Yönergesi

                                                                                                     T.C.                                                                                         
                                                                    ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
                                                                        ÖĞRENCİ KULÜPLERİ YÖNERGESİ
                                                                                        BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç

MADDE 1 - (1) Bu yönergenin amacı, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi öğrencilerinin bilimsel, mesleki, sosyal, kültürel ve sportif etkinliklerde bulunabilmeleri amacıyla kurulacak öğrenci kulüplerinin kuruluş ve işleyişini düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 - (1) Bu yönerge, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi önlisans ve lisans programlarına kayıtlı öğrencilerin mesleki, eğitsel, bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal amaçlarla kurabileceği, lisansüstü programlarına kayıtlı öğrencilerin de üye olabileceği Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Yönetim Kurulu tarafından kuruluşlarının uygunluğuna karar verilmiş A ve B tipi kulüpleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 - (1) Bu yönerge, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 2880 sayılı Kanun’la değişik 46. ve 47. maddeleri uyarınca Sağlık Kültür ve Spor Dairesinin yürüteceği hizmetleri düzenleyen 3 Şubat 1984 tarih ve 18301 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kurumları Mediko-Sosyal Sağlık, Kültür ve Spor İşleri Dairesi Uygulama Yönetmeliği” nin 16. ve 17. maddeleri esas alınarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 -

(1) Bu yönergede geçen;
a) A Tipi Kulüp: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Rektörlüğü ( Fakülte, Yüksekokul ve Meslek Yüksekokulu vs.) Akademik birimleri bünyesinde etkinlik konusu eğitim-öğretim programlarından bağımsız olarak mesleki, bilimsel, düşünce, kültür, sanat gibi sosyal faaliyetleri gerçekleştirmek için kurulmuş kulüpleri,
b) B Tipi Kulüp: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Rektörlüğü bünyesinde eğitim-öğretim programlarından bağımsız olarak etkinlik konusu bilimsel, düşünce, kültür, sanat gibi sosyal faaliyetleri gerçekleştirmek için kurulmuş kulüpleri,
c) ESOGÜ: Eskişehir Osmangazi Üniversitesini,
ç) ESOGÜ SKS Daire Başkanlığı Yönetim Kurulu: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Yönetim Kurulunu,
d) İlgili Akademik Birim: Eskişehir Osmangazi Üniversitesine bağlı Fakülte, Yüksekokul, Meslek Yüksekokulu, Enstitü vs.
e) Kulüp: Eskişehir Osmangazi Üniversitesine kayıtlı öğrencilerin eğitim faaliyetleri dışındaki zamanlarını değerlendirmek amacıyla ilgili akademik birim veya Rektörlük bünyesinde kurdukları ve ESOGÜ SKS Daire Başkanlığı Yönetim Kurulu tarafından kuruluşlarının uygunluğuna karar verilmiş kulüpleri,
f) Kulüp Danışmanı: Öğrenci kulübünün kuruluşu, işleyişi ve denetimi hususunda ESOGÜ SKS Daire Başkanlığı Yönetim Kuruluna karşı sorumlu, Eskişehir Osmangazi Üniversitesinin bir öğretim elemanını,
g) Kulüp Danışman Yardımcısı: Kulübün asil danışmanının izinli, raporlu olduğu veya görevde olmadığı hallerde danışmanın görevlerini üstlenip, ESOGÜ SKS Daire Başkanlığı Yönetim Kuruluna karşı sorumlu Eskişehir Osmangazi Üniversitesinin bir öğretim elemanını,
ğ) SKS: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığını ifade eder.
                                                                                                İKİNCİ BÖLÜM
                                                  Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
                                                                              Yönetim Kurulu ve Görevleri, Teşkilat

MADDE 5 - (1) Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Yönetim Kurulu Rektör, Rektör Yardımcısı, Genel Sekreter ve SKS Daire Başkanı’ndan oluşur. Yönetim Kurulu Başkanı Rektör’dür, uygun gördüğünde yetkisini görevlendireceği bir Rektör Yardımcısı’na devredebilir.

(2) Görevleri;

a) Kulüp kurma başvurularını inceleyerek karara bağlamak.

b) Kulüplerce teklif edilen konuları değerlendirerek karara bağlamak

c) Kulüplerin gerçekleştirdiği / gerçekleştireceği faaliyet ve etkinlikleri her yıl Kasım ayında yapılacak olan değerlendirme toplantısında gözden geçirerek planlama yapmak.

ç) Kulüp faaliyetleri ile ilgili yıllık plan ve programları, bütçe ve aktarma tekliflerini görüşerek karara bağlamak.

d) Kulüplerin önerilerini değerlendirerek,  yıllık raporlarını karara bağlamak.

e) Faaliyet göstermeyen kulüplerin faaliyetlerine gerektiğinde ara verilmesine veya kulübün kapatılmasına karar vermek.

f)  Gerektiğinde toplantı yaparak kulüplerin çalışmalarıyla ilgili değerlendirmeler yapmak.

g)  Öğrenci faaliyetlerinin yürütülmesi ve düzenlenmesi ile ilgili ilke kararları almak.

Kulüp danışmanı
MADDE 6 - (1) Kulüp danışmanı, kuruluş aşamasında kurucu öğrencilerin bildirimi ve ESOGÜ
SKS Daire Başkanlığı Yönetim Kurulu onayı ile görevlendirilir. Kulübün bu yönerge hükümlerine uygun faaliyet göstermesi, denetimi, kulübe ait demirbaş ve eşyaların muhafazası hususunda ESOGÜ SKS Daire Başkanlığı Yönetim Kuruluna karşı sorumludur. Bir öğretim elemanı aynı anda en fazla iki öğrenci kulübünde danışman olabilir. Görevinden ayrılan danışman yerine 15 gün içinde bünyesinde bulunduğu akademik birim tarafından yeni danışman belirlenir ve Rektörlüğe bildirilerek onay alınır.
Kulüp danışman yardımcısı
MADDE 7 - (1) Kulüp danışman yardımcısı, kuruluş aşamasında kurucu öğrencilerin bildirimi ve ESOGÜ SKS Daire Başkanlığı Yönetim Kurulu onayı ile görevlendirilir. Kulübün asil danışmanının izinli, raporlu veya görevde olmadığı hallerde kulübün bu yönerge hükümlerine uygun faaliyet göstermesi ve denetimi hususunda ESOGÜ SKS Daire Başkanlığı Yönetim Kuruluna karşı sorumludur. Bir öğretim elemanı aynı anda en fazla iki öğrenci kulübünde danışman yardımcısı olabilir. Görevinden ayrılan danışman yardımcısı yerine 15 gün içinde bünyesinde bulunduğu akademik birim tarafından yeni danışman yardımcısı belirlenir Rektörlüğe bildirilerek onay alınır.
                                                                                           ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
                                                      Öğrenci Kulüplerinin Kuruluş, Güncelleme ve İşleyiş Esasları
                                                                         Öğrenci kulüplerinin kuruluş esasları

MADDE 8 –
(1) Kulüpler kuruluş için 18 kurucu ESOGÜ öğrencisi, Geçici Yönetim Kurulu ve Kulüp Danışmanı belirlemek zorundadırlar. (2) Kulüpler doldurdukları Öğrenci Kulüpleri Kuruluş Başvuru Formu (EK-1) ile Kulüp Amaç ve Faaliyet Esasları Formu’nu (EK-2) danışman imzalı bir dilekçe ile bünyesinde bulundukları birimlere ileterek kuruluş işlemini başlatırlar.
(3) Başvurular ESOGÜ SKS Daire Başkanlığı Yönetim Kurulu kararı ile değerlendirilerek karara bağlanır. (4) Başvurusu uygun görülerek kurulan kulüpler; 1 (bir) ay içerisinde genel kurul yaparak kulüp yönetim kurulu ve denetim kurulunu seçerler ve SKS Daire Başkanlığına bildirirler.
(5) Geçici Yönetim Kurulu; kuruluş aşamasında olan kulüpler, kulüp kurucu üyeleri arasından belirleyecekleri 7 üyeden oluşan geçici yönetim kurulunu belirler. Geçici kulüp başkanı aynı zamanda geçici yönetim kurulu başkanıdır. Kulüp kuruluşu onaylandıktan sonra geçici yönetim kurulu, yeni katılan üyelerle birlikte en geç 1 ay içinde yapılacak olan ilk genel kurul toplantısına kadar görev yapar. Yapılacak ilk genel kurul toplantısında yönergede belirtildiği şekilde kulüp yönetim kurulu ve denetim kurulu seçilir. Bu seçimden sonra, geçici başkanın ve geçici yönetim kurulunun görevi biter ve görevini yeni seçilenlere devreder.
(6) İlk genel kurulca seçilecek yeni yönetim kurulu her yıl Eylül-Ekim ayları içinde yapılacak olan olağan genel kurul toplantısına kadar görev yapar. Sonraki seçimler bu yönergede belirtilen normal usullere göre yapılır.
(7) Kuruluşu resmiyet kazanan kulüpler, gerekli şartları sağladıkları takdirde faaliyetlerine başlayabilirler.
Kulüp kurmak için gerekli belgeler
MADDE 9 – (1) Öğrenci Kulüpleri Kuruluş Başvuru Formu (EK-1)
(2) Kulüp Amaç ve Faaliyet Esasları Formu (EK-2)
Kulüp isimleri
MADDE 10 -
(1) Öğrenci kulüpleri, amaçlarına uygun isimler alır. Aynı isimde ve benzer amaçta birden fazla kulüp kurulamaz.
Öğrenci kulüplerinin güncelleme esasları
MADDE 11 –
(1) Kulüpler her yıl yönergenin 12. inci maddesinde belirtilen belgeleri; Kasım ayının ilk haftasına kadar Rektörlüğe ileterek güncelleme işlemini başlatırlar. (2) Kulüpler her yıl Kasım ayının ilk haftasına kadar genel kurullarıyla bildirdikleri üye listelerini güz döneminde, herhangi bir değişiklik olması halinde ise bahar döneminin başlangıcında güncelleyerek fiziki ve bilgisayar ortamında bünyesinde bulundukları birimler aracılığıyla Rektörlük Makamına bildirirler.
Güncelleme için gerekli belgeler
MADDE 12 -

(1) Genel Kurul Sonuç Bildirim Formu ( 18 Öğrenci) (EK-3)
(2) Kulüp Üye Bilgi Formu (EK-4)
(3) Denetim Raporu (EK-5)
(4) Karar Defteri’ndeki ilgili kararın örneği
Öğrenci kulüplerinin işleyiş esasları
MADDE 13 –

(1) T.C. Anayasasına uygun olarak; devletin ve milletin bölünmez bütünlüğüne, hukuk devleti ilkesine, temel hak ve özgürlüklere, laikliğe ve yasalara uygun tutum, davranış ve faaliyetlerde bulunurlar.
(2) Tüm etkinliklerinde mevcut kanun, yönetmelik, genelge ve kararlara uyarlar. ESOGÜ’nün hedefleri ile uyumlu çalışırlar.
(3) ESOGÜ’nün çeşitli olanaklarından yararlanırken aynı zamanda bu olanakların korunmasına ve daha çok öğrencinin yararlanabileceği şekilde geliştirilmesine katkıda bulunurlar.
(4) Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği kapsamında herhangi bir disiplin cezası alan öğrencilerin kulüp yönetim kurulundaki görevi ve kulüp üyeliği sona erer.
(5) Siyasi partiler ile ilişki içinde olamazlar.
(6) Üniversitenin fiziki ortamına veya eğitim-öğretim faaliyetine zarar verecek etkinliklerde bulunamazlar.
(7) Yürüttükleri faaliyetlerde din, dil, ırk, etnik köken, milliyet, cinsiyet ve benzer nedenlerle ayrım yapamazlar.
(8) Kulüplerin her biri ayrı konularda faaliyet gösterir, kendi faaliyet alanının dışına çıkamaz ve diğer kulüplerin faaliyetlerini yapamazlar. Ancak kulüpler faaliyete yönelik olarak farklı kulüpler ile ortak faaliyetler düzenleyebilirler. Kulüpler, diğer Üniversitelerin aynı alanda faaliyet gösteren öğrenci kulüpleri ile Rektörlük onayı alınarak ortak faaliyetlerde bulunabilirler. Kulüpler arası ortak etkinliklerde ve işbirliği alanlarında bir kulüp lehine herhangi bir hiyerarşi oluşturamazlar.
(9) Ticari faaliyette bulunamaz, üyelerine maddi çıkar sağlayamazlar.
(10) Sertifika programları ve teknik gezi gerçekleştiremezler.
Kulüplerin çalışma düzeni ve faaliyet esasları
MADDE 14 –

(1) Kulüplerin çalışma düzeni;
a) Kulüp yönetimi faaliyetin kapsamına göre en az 10 gün önce ESOGÜ SKS Daire Başkanlığına ulaşacak şekilde faaliyetin kararını alır.
b) Alınan karar doğrultusunda Öğrenci Kulüpleri Etkinlik Müracaat Formu doldurulur (EK-8)
c) Kulüp yönetim kurulu kararının bir fotokopisi ile kulüp danışmanı ve kulüp başkanı imzalı bir dilekçe yazarak bünyesinde bulunduğu birime başvuru yapar. B tipi kulüpler Rektörlüğe, A tipi kulüpler ilgili akademik birime taleplerini iletirler.
ç) Kulüpler yolluk, yevmiye ve konaklama taleplerinde bünyesinde bulundukları birimler aracılığıyla talepte bulunurlar. Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Yönetim Kurulu uygunluğuna karar verir.
d) 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu’nun 40. Maddesi gereğince Kulüpler için 28.03.2002 tarih ve 4749 Sayılı Kanun hükümleri saklı kalmak kaydıyla; hizmeti yapacak idarenin üst yöneticisi (Rektör) tarafından uygun görülmesi halinde bütçede bir “ Bağış ve Yardım” hesabı açılır. Kulüplerin faaliyetleri için alacakları bağışlar ilgili hesapta mali mevzuatlar çerçevesinde izlenir.
e) Kulüpler gerçekleştirecekleri etkinlikler kapsamında ilave isteklerde bulunacakları zaman (araç, kulüp standı veya sponsor firma stantları formları, reklam ve basılı her türlü evrak vs.) yazılı olarak bünyesinde bulundukları birimler aracılığıyla Üniversitemiz Rektörlüğüne bildirerek onay almak zorundadırlar. Rektörlük onayı alınmadan etkinlik kapsamında hiçbir faaliyet gerçekleştirilemez, sosyal medya, yazılı ve görsel basında paylaşımda bulunulamaz.
f) Kulüpler gerçekleştirecekleri sosyal, kültürel ve sportif etkinliklerde, etkinlik onaylandıktan sonra etkinlikte görevli kulübe üye öğrenciler için mazeret iznini bünyesinde bulundukları akademik birim Yönetim Kurulundan Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Rektörlüğünün “Haklı ve Geçerli Nedenler” konusundaki kararı doğrultusunda talepte bulunabilirler.
(2) Faaliyet esasları;
a) Üniversitedeki tüm kulüp etkinlikleri Rektörlük onayı alındıktan sonra yaygınlaştırılır ve gerçekleştirilir.
b) Öğrenci kulüpleri hiçbir şekilde kendi adlarına gelir elde edemez.
c) Öğrenci kulüpleri etkinliklerini yapmak için Rektörlük izni doğrultusunda sponsorluk desteğini sadece ayni olarak alabilirler. Maddi destek alamazlar.
ç) Üyelerden üyelik aidatı veya başka bir ad altında para alınamaz; ancak kulüp üyeleri kendi rızaları ve kulüp danışmanın onayı ile kulübe ayni destekte bulunabilirler.
d) Alanına dair gerçekleştireceği etkinlik ile Üniversiteyi temsil edecek olan kulüplere bütçe imkânları çerçevesinde 18/02/1954 Tarih ve 6245 Sayılı Harcırah Kanununa göre destek verilir.
e) Kulüpler “Faaliyet Raporu” nu (EK-6) doldurarak ekleri ile birlikte etkinlik tarihini takip eden 15 gün içinde Rektörlük evrak kayıt birimine teslim ederler. Evraklarını zamanında teslim etmeyen kulüplerin sonraki etkinlik başvuruları işleme alınmaz.
Kulüp üyeliği
MADDE 15 -
(1) A Tipi ve B Tipi kulüplere Eskişehir Osmangazi Üniversitesi öğrencileri üye olabilir. Kulüp Yönetim Kuruluna yazılı olarak üye olma talebinde bulunan öğrencilerin üyeliğe kabulü; Kulüp Yönetim Kurulu kararı ve Kulüp Danışmanı onayının ardından Üye Kayıt Defteri’ne işlenmesi ve Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına Üye Bilgi Formu’nun (EK-4) gönderilmesinden sonra kesinleşir. Öğrenciler dışında çalıştırıcı, eğitmen gibi kişiler ESOGÜ SKS Daire Başkanlığı Yönetim Kurulu onayı ile çalışmalara katılabilirler.
Kulüp üyeliğinin düşmesi
MADDE 16 -
(1) Öğrencinin mezuniyet, ayrılma gibi Üniversite ile ilişiğinin kesilmesi gibi olağan süreçler dışında;
(2) Öğrencinin yazılı talebi ile,
(3) Yönetim Kurulunun önerisiyle Genel Kurul kararı sonucu,
(4) Üst üste iki Genel Kurul toplantısına katılmayan kulüp üyelerinin kulüp üyeliği düşer. İtirazları ESOGÜ SKS Daire Başkanlığı Yönetim Kurulu karara bağlar.
(5) Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği kapsamında herhangi bir disiplin cezası almış öğrenciler kulüp üyesi olamaz.
                                                                                   DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
                                                                      Kulüp Organları, Defter ve Evraklar

Genel kurul
MADDE 17 –

(1) Genel kurul; Kulübün genel karar organıdır. Kulübe kayıtlı üyelerden oluşur. Her yıl Eylül-Ekim ayları içinde yapılır.
(2) Görevleri;
a) Yönetim ve Denetim Kurulu üyelerini seçmek.

b ) Üyelikten çıkarma önerilerini karara bağlamak.

c) Yönetim ve Denetim Kurulları tarafından sunulan faaliyet ve denetim raporlarını inceleyerek karara bağlamak.

ç) Yönetim Kurulu’nun önerilerini karara bağlamak.

(3) Toplantı Usulü ve Karar Yeter Sayısı;

a) Genel Kurul, varsa Yönetim Kurulu Başkanı, yoksa hazır bulunan en eski üye tarafından açılır ve toplantıyı yönetmek üzere genel kurul başkanı ve sekreteri seçilerek, başkanın yönetiminde Genel Kurul sürdürülür.                                                                             

b) Genel Kurulun toplantı sayısı mevcut üyelerin yarıdan bir fazlasıdır. Çoğunluk sağlanamazsa bir hafta sonra aynı yerde, çoğunluk aranmaksızın toplantı tekrarlanır.

c) Kararlar katılanların salt çoğunluğu ile alınır. Ancak kulübün feshi ile üyelikten çıkarma kararlarında katılanların 2/3’ünün oyu aranır.

ç ) Seçimler, gizli oy açık sayım esasına göre yapılır.

d) Olağanüstü genel kurul, üyelerinin 1/3’nün yazılı isteği ile toplanır. Toplantı en az 7 gün önceden üyelere bildirilir.
Yönetim kurulu
MADDE 18 –

(1) Yönetim kurulu: Kulübün yürütme organıdır. Her akademik yılın başında Genel Kurul tarafından bir yıl için seçilen 7 asil ve 5 yedek üyeden oluşur. Yönetim Kurulu üyesi, başka kulüplerde denetim kurulu veya yönetim kurulu üyesi olamaz. Yönetim kurullarında yükseklisans ve doktora öğrencileri görev alamazlar.
(2) Seçimleri izleyen ilk toplantıda üyeler kendi aralarında görev dağılımı yaparak başkan, başkan yardımcısı ve sekreteri seçerler.
(3)Yönetim Kurulu çalışmalarını bu yönergeye uygun yürütülmesi ve denetlenmesi hususunda Genel Kurula, kulüp A tipi ise ilgili Akademik Birime ve ESOGÜ SKS Daire Başkanlığı Yönetim Kuruluna, B tipi ise ESOGÜ SKS Daire Başkanlığı Yönetim Kuruluna karşı sorumludur.
(4) Sosyal medya veya yazılı görsel basında onaylanan etkinlik dışında kulüp adına paylaşımların olması durumunda ESOGÜ SKS Daire Başkanlığı Yönetim Kuruluna karşı sorumludur.
(5) Görevleri:
a) Kulüp faaliyetlerini; kulübün amaç ve faaliyet esaslarına, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Öğrenci Kulüpleri Yönergesi’ne uygun yürütmek.
b) Kulübün üniversite içindeki ve dışındaki tüm etkinliklerinde Rektörlük onayı almak.
c) Genel Kurul toplantılarının yer, tarih, saat ve gündeminin, en az on beş gün öncesinden duyurulmasını ve düzenlenmesini sağlamak.
ç) Güncelleme için gerekli belgeleri her yıl Kasım ayının ilk haftasına kadar ESOGÜ SKS Daire Başkanlığı Yönetim Kuruluna sunmak.
d) Genel Kurula ve ESOGÜ SKS Daire Başkanlığı Yönetim Kuruluna Faaliyet Raporları’nı sunmak.
e) Kulüp danışmanı sorumluluğunda kulübün demirbaş eşyalarının korunmasını sağlamak.
f) Kulübün defter ve evraklarını doğru ve düzenli olarak hazırlamak.
(6) Toplantı usulü ve karar yeter sayısı;

a) Yönetim Kurulu toplantısı için en az dört üyenin hazır bulunması zorunludur. Mazeretsiz üç kez kulüp Yönetim Kurulu toplantısına katılmayan üyenin kulüp Yönetim Kurulu üyeliği kendiliğinden sona erer.

b) Yönetim Kurulunda kararlar üyelerin salt çoğunluğu ile alınır. Oyların eşit çıkması halinde kulüp başkanın oyu iki oy sayılır.
c) Kulüp danışmanı Yönetim Kurulunun doğal üyesidir. Ancak oy kullanamaz.
MADDE 19 –
(1) Denetim Kurulu; Genel Kurul adına Yönetim Kurulunu ve kulüp faaliyetlerini denetler. Genel Kurul tarafından seçilen üç asil ve üç yedek üyeden oluşur. Denetim Kurulu üyeleri, başka kulüplerde denetim kurulu veya yönetim kurulu üyesi olamaz.
(2) Görevleri;
a) Kulübün evraklarını, defterlerini, demirbaş ve eşyalarının durumunu inceler.
b) Kulüp faaliyetlerinin yönerge hükümlerine uygunluğunu denetler.
c) Gerektiğinde Yönetim Kurulunu yazı ile uyarır.
ç) Gerekli gördüğü hallerde Genel Kurulu olağanüstü toplantıya çağırabilir.
d) Her yıl Eylül-Ekim ayında denetim yapar ve “Denetim Raporu’’nu (EK-5) Genel Kurula sunar.
e) Rektörlük tarafından talep edilen denetimleri 15 gün içinde yapar ve “Denetim Raporu” (EK-5) hazırlar.
(3) Toplantı usulü ve karar yeter sayısı;
a) Denetim Kurulu her akademik yarıyılda en az bir kez toplanır.
b) Kararlar üye sayısının salt çoğunluğu ile alınır.
Yedek üyeler
MADDE 20 –

(1) Yedek üyeler, seçimde aldıkları oy esas alınarak, Yönetim ve Denetim Kurullarının boşalan üyeliklerine Kulüp Yönetim Kurulu kararıyla getirilirler.
Defter ve evraklar
MADDE 21 –

(1) Karar Defteri: Toplantılarda alınan kararlar ve tarih kaydedilerek katılan üyelere imzalatılır.
(2) Demirbaş Eşya Defteri: Kulübün demirbaş ve eşyalarının kaydını içerir.
(3) Gelen-Giden Evrak Defteri: Kulübün gelen-giden evrak kaydını içerir.
(4) Üye Kayıt Defteri: Kulüp üyelerinin kimlik, adres ve iletişim bilgileri ile üyeliğe giriş-çıkış tarihleri kaydedilir.
(5) Üye Bilgi Formu: Bu forma üyelerin ismi, bölümü, öğrenci numarası ve iletişim bilgileri kaydedilir.
Defter ve evrakları teslim etmeyenler
MADDE 22 –
(1) Yükümlü oldukları defter ve kayıtları tutmayan, eksik tutan, defter ve kayıtlarında yanlış bilgi ve belgelere yer veren, tutmakla yükümlü olduğu defter ve belgelerin talebi halinde danışmanına ve Rektörlüğe beyan etmeyen öğrenci kulübünün faaliyetleri Rektörlük tarafından durdurularak, yasal işlem başlatılır ve kulüp kapatılır.
                                                                                      BEŞİNCİ BÖLÜM
                                                                                     Fesih ve Kapatma
Fesih
MADDE 23 –
(1) Kulüpler Genel Kurul kararı ile feshini isteyebilir. Karar yazılı olarak SKS Daire Başkanlığına bildirilir. Danışman ve kulüp başkanının imzaladığı fesih yazısı ve ekinde Genel Kurul kararı örneği ile bildirimde bulunulur. Tüm bildirimler ESOGÜ SKS Daire Başkanlığı Yönetim Kurulu onayı ile yürürlüğe girer.
Kapatma
MADDE 24 –

(1) Bu yönerge kapsamında talep edilen defter ve evrakları doğru ve düzenli hazırlamayan kulüpler,
(2) Bu yönerge kapsamında talep edilen güncelleme belgelerini zamanında ESOGÜ SKS Daire Başkanlığı Yönetim Kuruluna iletmeyen kulüpler,
(3) Bu yönerge hükümlerine aykırı davranış ve faaliyette bulunan kulüpler,
(4) Genel Kurulu toplanamayan kulüpler,
(5) Bir yıl süreyle hiçbir etkinlik yapmayan, yaptığı etkinliği belgeleyemeyen kulüpler,
(6) Üniversite içinde veya dışında izinsiz faaliyet yaptığı tespit edilen kulüpler, ESOGÜ SKS Daire Başkanlığı Yönetim Kurulu kararı ile kapatılır.
MADDE 25 - (1) Herhangi bir nedenle kapatılan Kulüp Yönetim Kurulu ve Denetim Kurulu üyeleri bir yıl süre ile başka bir kulüpte kurucu üye, Yönetim Kurulu üyesi, Denetim Kurulu üyesi olamazlar.
Kulübün malvarlığı
MADDE 26 - (1) Fesih ve kapatma halinde kulübün mal varlığı Rektörlüğe devredilmiş sayılır.
                                                                                      ALTINCI BÖLÜM
                                                                               Geçici ve Son Hükümler

Yürürlük
MADDE 27 –
(1) Bu yönerge Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Senatosu tarafından kabulünü takiben yürürlüğe girer.
MADDE 28 - (1) Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Senatosu’nun 22/04/2009 tarih ve 10/01 sayılı kararı ile kabul edilen “Öğrenci Kulüpleri Yönergesi” yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürütme
MADDE 29 -
(1) Bu yönerge hükümleri Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Rektörü tarafından yürütülür.
Geçici madde
MADDE 1 –
(1) Faaliyetine devam etmek isteyen mevcut kulüplerin 2020/2021 öğretim yılı bahar döneminde 30.09.2021 tarihine kadar güncelleme başvurusu yapması gerekir.