Sıkça Sorulan Sorular

ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ

SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI 

SAĞLIK VE SOSYAL HİZMETLER BİRİMİ

YEMEK BURSU İLE İLGİLİ SIKÇA SORULAN SORULAR

1. Yemek Bursuna Nasıl Başvurulur?

  • Her Akademik yılın başında Üniversitemizde öğrenim gören öğrencilere birimlerindeki/fakültelerdeki öğrenci sayılarına göre kontenjan ayrılır, belirlenen kontenjanlar, başvuru şekli, şartları ve süresi SKS Daire Başkanlığının web sitesinde yayımlanır ve ilgili birimlerine/fakültelerine kontenjanları yazılı olarak bildirilir. Yemek bursundan faydalanmak isteyen ihtiyaç sahibi ve doğrudan faydalanabilecek olan öğrenciler web sitesinde yayımlanan başvuru formunu doldurarak birimlerine/fakültelerine teslim eder.

2. Yemek Bursundan Doğrudan Kimler Faydalanabilir?

  • Sağlık Raporuyla belgelendirilmek şartıyla % 40 ve daha fazla engeli bulunan öğrenciler,
  • Anne, baba ve kardeşinin şehit veya gazi olduğunu belgelendiren öğrenciler,
  • Yetiştirme yurdunda kalan öğrenciler,
  • Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı bünyesinde oluşan ve Üniversitemizi Ulusal ve Uluslararası müsabakalarda temsil eden takımlarda yer alan öğrenciler ile Milli sporcu olduğunu belgeleyen öğrencilere, Başkanlığın teklifi ve Rektör onayıyla kontenjan sınırlamasına tabi olmaksızın yemek bursu verilebilir.
  • Başarılı ve gelir düzeyi düşük öğrencilerden yıl içinde Rektörlüğe veya Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’na başvuran öğrencilere Akademik yılın başında belirlenen kontenjanın % 5’ini geçmemek üzere yemek bursu verilebilir.

3. Yemek Bursu Ne Kadar Süre İle Verilir?

  • Yemek bursu tüm akademik yıl boyunca verilir.

4. Yemek Hizmetinden Nasıl Yaralanabilirim?

  • Yemek Bursunun ilan edilen başlama tarihi itibariyle yemek bursu almaya hak kazanan öğrenciler, öğrenci kartlarını Akıllı Kart Merkezinde aktif hale getirirler. Öğrencilerimiz kartlarını aktif hale getirdikten sonraki iş gününde yemek hizmetinden yararlanabilirler.

5. Yemek Hizmeti Hangi Kampüste Verilmektedir?

  • Eskişehir Osmangazi Üniversitesi öğrencilerimizin ulaşım olanaklarının kolaylığı açısından öğrencilerin eğitim gördüğü tüm kampüslerde yemekhane hizmeti verilmektedir.

 

KISMİ ZAMANLI ÇALIŞMA İLE İLGİLİ SIKÇA SORULAN SORULAR

1.Kimler Kısmi Zamanlı Olarak Çalışabilir?

  • Ön lisans, Lisans ve Lisansüstü (tezsiz ve özel öğrenci hariç) programlardan herhangi birine kayıtlı olan öğrencilere eğitim ve öğretim süresince, disiplin cezası almamış öğrencilerimiz görev yapabilirler.

2.Kısmi Zamanlı Olarak Çalıştırılacak Öğrencilerde Aranacak Genel Özellikler Nelerdir?

  • Üniversitemiz Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalıştırma Yönergesine göre aranacak şartlar şunlardır;
  • Kısmi zamanlı olarak çalışacak öğrencilerin tezsiz yüksek lisans ve özel öğrenci hariç olmak üzere Eskişehir Osmangazi Üniversitesinde kayıtlı öğrenci olmak.
  • Kayıt donduran öğrenci ve yabancı uyruklu öğrenci olmamak.
  • Normal eğitim-öğretim süresi içerisinde öğrenim görüyor olmak.
  • Disiplin cezası almamış olmak.
  • Çalıştırılacak iş için gerekli bilgi, beceri ve yeteneğe sahip olmak.
  • Ölüm aylığı ve nafaka dışında, asgari ücret düzeyinde bir gelire sahip olmamak.
  • Kısmi zamanlı öğrenci ile Üniversitemiz arasında yapılan sözleşmeye aykırılık nedeniyle önceden sözleşmesi feshedilmemiş olmak.
  • Deprem, sel gibi doğal afetlerden zarar gördüğünü, şehit ve gazi çocuğu olduğunu belgeleyen öğrenciler ile engelli öğrencilerden normal eğitim-öğretim süresi içinde okuyor olmak, yabancı uyruklu öğrenci olmamak ve disiplin cezası almamış olmak dışında yukarıdaki şartlar aranmaz.

3.Kısmi Zamanlı Çalışmak İçin Nasıl Başvuru Yapılır?

  • Her eğitim ve öğretim yılının Ekim ayı başında Eskişehir Osmangazi Üniversitesinin resmi web sitesinde (www.ogu.edu.tr) ve ilgili birimlerin/fakültelerin duyuru panolarında başvuru ilanı yapılmaktadır.  İlanda belirtilen tarih aralığında başvuru formu ile birlikte fakültenize başvuru yapabilirsiniz.

4.Kısmi Zamanlı Öğrenciler Aylık En Fazla Kaç Saat Çalışabilir?

  • Öğrencilerin çalışma süresi günlük en fazla 5 saat, haftada 15 saat ve bir ayda 60 saati geçmez. Çalışma süresinin haftanın günlere dağılımı, işin başlama ve bitim saatleri birim yöneticilerince bildirilir. Çalışılacak gün ve saatler, ders programınıza göre, çalışacağınız birim amiri ile birlikte kararlaştırılır.

5.Kısmi Zamanlı Maaşları Ne Zaman Ödenmektedir?

  • Ücretlerin ödenme zamanı en geç ilgili ayın 20.gününe kadar gerçekleştirilir.

6.Kısmi Zamanlı Çalışıyor Olmak Diğer Bursları Etkiler Mi?

  • Üniversitemizde kısmi zamanlı çalışan öğrencilerin bursu kesilmez.

7.Çalışıyor Olmam Ailemden Aldığım Sağlık Güvencesini Ortadan Kaldırır Mı?

  • Kısmi zamanlı öğrenciler, sosyal güvenlik yönünden 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunun 4. Maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında sigortalı sayılır ve haklarında sadece iş kazası ve meslek hastalığı sigortası hükümleri uygulanmaktadır. Bu durum aileniz üzerinden almış olduğunuz genel sağlık sigortalılığını sonlandırmaz. Aileniz üzerinden sağlık yardımı almaya devam edersiniz.

 

YÖK DESTEK BURSU İLE İLGİLİ SIKÇA SORULAN SORULAR

1.YÖK Destek Bursu Başvuru Koşulları Nelerdir?

  • T.C. vatandaşı olmak,
  • ÖSYM Başkanlığınca yapılan üniversiteye giriş sınavı sonucunda, YÖK tarafından belirlenecek Devlet yükseköğretim kurumlarındaki lisans programlarına ilk üç sırada yerleşmiş olmak,
  • Öğrencinin yerleştiği lisans programı, tercihlerinin arasında ilk 15 tercihinin içinde yer almış olmak,
  • Önceden, yurtiçinde veya yurtdışında, herhangi bir lisans derecesine sahip olmamak,
  • Sınavın yapıldığı yıl, YÖK tarafından belirlenen alanlardan birine ÖSYM tarafından yapılan ilk yerleştirmede yerleşmiş ve kesin kayıt yaptırmış olmak.

2.YÖK Destek Bursu Hangi Koşullarda Kesilir?

  • Yükseköğretim kurumunun not sistemi esas olmak üzere, öğrencinin ağırlıklı genel not ortalamasının yıllık olarak 2,50/4 veya 65/100 sınırının altında olması durumunda burs ödemeleri sonlandırılır.
  • Disiplin cezası alan öğrencilerin burs ödemeleri sonlandırılır.
  • Bursiyerin, başka bir üniversiteye/başka bir programa yatay geçiş yapması durumunda YÖK Destek Bursu sonlandırılır.
  • YÖK Destek Bursu almayı hak eden öğrencilerin burslandırıldığı süre içerisinde ikinci bir lisans programından mezun olması durumunda da bursları kesilir.
  • Kamu görevinden çıkarılmış veya olağanüstü hal döneminde alınan tedbirler nedeniyle görevine son verilmiş olanlar ile Terör örgütlerine veya Milli Güvenlik Kurulunca Devletin milli güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplarla irtibatı bulunduğu anlaşılanların burs ödemeleri hemen sonlandırılır.

3.YÖK Destek Bursu Kaç TL’dir?

  • Yönetmelikte “Burs tutarı, 3/3/2004 tarihli ve 5102 sayılı Yüksek Öğrenim Öğrencilerine Burs Kredi Verilmesine İlişkin Kanuna göre lisans öğrenimi gören öğrencilere ödenmekte olan aylık burs tutarının bir buçuk katını TEBİP Öğrencileri için ise iki katını aşmamak üzere Yükseköğretim Yürütme Kurulu Kararı ile belirlenir” denilmektedir. YÖK Destek Burslarının yıllık artış oranı Yükseköğretim Yürütme Kurulu tarafından belirlenmektedir. 2020 yılına ait fiyat 800.00TL’dir.

4.YÖK Destek Bursu Alan Öğrenciler Başka Burslardan Faydalanabilir Mi?

  • Bu usul ve esaslar uyarınca burs almaya hak kazanan öğrencinin başka bir kurumdan destek/burs/kredi alması, YÖK Destek bursunu almasına engel değildir.

 

PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK İLE İLGİLİ SIKÇA SORULAN SORULAR

1.Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetlerinden kimler yararlanır?

  • Üniversitemiz öğrencileri, akademik ve idari personeli ücretsiz olarak yaralanmaktadır.

2.Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Merkezi Nerede?

  • Üniversitemizin Meşelik Kampüsünde, Mediko Sosyal Binası içerisinde yer almaktadır.

3.Yapılan Görüşmeler Başkaları İle Paylaşılıyor Mu?

  • Görüşmelerde gizlilik esastır, görüşmeler hiçbir şekilde kayıt altına alınmaz. Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Merkezinde, bilgi ve kayıtların saklanması, yok edilmesi gerektiği durumlarda etik kurallara uygun davranılır.
  • Sadece kendinize ya da bir başkasına zarar verebileceğinize ilişkin bir izlenim oluşursa bu durum yetkili mercilerle paylaşılır.  

4.Nasıl Randevu Alabilirim?

  • Uzm.  Klinik Psikolog Yelda Çakır Cengiz’e 02222393750/1322 dâhili numaradan ya da    psikolojikdestek@ogu.edu.tr mail adresinden ulaşarak randevu alabilirsiniz.